Opći uvjeti poslovanja po transakcijskim računima i obavljanju platnih i ostalih usluga za građane od 05.10.2025.
Uvodimo usluge Instant plaćanja i Provjere primatelja plaćanja
Usluga Instant plaćanja
Što je Instant plaćanje?
Instant plaćanje je usluga kojom će se vaš nalog za plaćanje izvršiti u roku od 10 sekundi bez obzira u koliko sati ili kojeg dana u tjednu ga zadajete – bio to radni dan, vikend ili praznik! To znaci da transakcije/izvršenja plaćanja više neće biti ograničena na radne dane u tjednu, nego će se provoditi 0-24h, 365 dana u godini.
Ova se usluga odnosi na sva plaćanja u eurima unutar Hrvatske te na prekogranična plaćanja prema računima unutar banaka koje su pristupile SEPA Instant shemi plaćanja.
Kako mogu koristiti uslugu Instant plaćanja?
Vrlo jednostavno – nalog za Instant plaćanje možete zadati ili mobilnim bankarstvom POBago, putem Internet bankarstva POBAklik ili u bilo kojoj poslovnici Banke unutar radnog vremena vaše poslovnice.
Kako ću znati je li Instant plaćanje izvršeno?
Banka će vas odmah nakon izvršenja plaćanja u roku od 10 sekundi obavijestiti je li transakcija izvršena, odnosno, je li uplata zaprimljena na računu primatelja, i to putem kanala kojim je zadan nalog za Instant plaćanje.
Ako je nalog za Instant plaćanje zadan putem trajnog naloga obavijest ćete zaprimiti putem mjesečnog izvatka po računu.
Postoji li dodatna naknada za Instant plaćanja?
Ne, naknada za Instant plaćanje ista je kao i naknada za dosadašnja plaćanja. Jedina razlika je ta što je ova vrsta plaćanja puno brža!
Usluga Provjere primatelja plaćanja
Što je Provjera primatelja plaćanja?
Provjera primatelja plaćanja (VOP – Verification Of Payee) je usluga provjere podudaranja unesenog IBAN-a s imenom, prezimenom ili nazivom primatelja plaćanja.
Platitelj unosi podatke o primatelju plaćanja – IBAN te ime i prezime ili naziv primatelja. Sustav provjerava podudarnost unesenog imena i prezimena ili naziva primatelja s vlasnikom IBAN-a (računa) prije slanja naloga na izvršenje. Nakon provjere prikazat će vam se jedan od sljedećih rezultata:
✓ potpuno podudaranje
! djelomično podudaranje
X nema podudaranja
? provjera nije moguća
U sljedećem koraku, na temelju dobivenog rezultata, platitelj sam odlučuje želi li nastaviti s plaćanjem ili odustati od autorizacije naloga.
Zašto je Provjera primatelja plaćanja važna?
Provjera primatelja plaćanja smanjuje rizik od prevara i sprječava plaćanja na pogrešne račune, čime vas štiti od mogućih financijskih gubitaka.
Kako se mogu dodatno zaštititi?
Kako biste još sigurnije, uz pojačanu kontrolu, raspolagali vašim sredstvima u poslovnicama Banke možete odrediti sigurnosni dnevni i mjesečni limit za sve transakcije.
Više informacija o novim uslugama možete pronaći u Općim uvjetima poslovanja Podravske banke d.d.
Opći uvjeti poslovanja po transakcijskim računima i obavljanju platnih i ostalih usluga za poslovne subjekte od 5.10.2025.